Products / Wire Rope Hoist
  	Wire Rope Hoist

شرکت جرثقیل استریت انگلستان (جرثقیل STREET) در حال حاضر بزرگترین جرثقیل ساز انگلستان می باشد و بازه بسیار گسترده ای از انواع جرثقیل های سیم بکسلی، جرثقیل زنجیری، کالسکه، ترولی، سیستمهای محرک طولی و عرضی، کلگی، چرخ، موتور، گیربکس، ترمز، تابلو برق، برق رسان طولی شامل C-Rail و کابل تخت و قرقره و کلید فرمان، ریموت کنترل، لیمیت سوییچ و به طور کلی کلیه ملزومات مورد نیاز جرثقیل سقفی، جرثقیل دروازه ای، جرثقیل بازویی و ... را تولید و عرضه می نماید.

بالابر سیم بکسلی (Wire Rope Hoist) در صنعت کاربرد بسیار زیادی دارد و شرکت جرثقیل استریت نیز این خانواده از جرثقیل را از ظرفیت 2.5 ton تا 200 تن تولید می نماید. بالابر سیم بکسلی شرکت جرثقیل استریت دارای گستردگی بسیار متنوعی اعم از ظرفیت بار برداری، کلاس کاری، ارتفاع بالابری، سرعتهای متنوع و طراحی های متعدد و در حالت چهار کاره جرثقیل تک پل (آویز) و جرثقیل دو پل (رو نشین) و به صورت دو کاره بوده و همچنین بالابری عادی و بالابری به صورت عمودی (True Vertical Lift) می باشد و این موجب می شود تا برای هر کاربردی یک نوع محصول مناسب در دسترس باشد.

در حالت کلی بالابر سیم بکسلی شرکت جرثقیل استریت به دسته های زیر تقسیم می شوند:

ظرفیت:

بالابر سیم بکسلی شرکت جرثقیل استریت در ظرفیتهای 2 تن تا 32 تن در بازه سری های معمولی ZX6, ZX8 و در ظرفیت 10 تن تا 50 تن در سری ZX10 تولید می شود.

کلاس کاری:

بالابر سیم بکسلی شرکت جرثقیل استریت در گروه کاری M3 (1Bm) تا گروه کاری M7 (4m) تولید می شود.

سرعت بالابری:

در بالابر سیم بکسلی شرکت جرثقیل استریت سرعتها بسیار متنوع بوده و در هر ظرفیت کاری از سرعتهای حدود 2 متر بر دقیقه تا حدود 16 متر بر دقیقه در دسترس می باشد.

نوع کنترل حرکتها:

 

در بالابر سیم بکسلی شرکت جرثقیل استریت موتورهای الکتریکی به دو روش کنترل می شوند. در روش اول که بسیار متداول می باشد جرثقیلها به صورت دو سرعته کنتاکتوری کنترل می شوند و در روش دوم بر اساس درخواست مشتری به صورت کنترل دور متغیر با کنترل درایو فرکانسی و به صورت مدار بسته Close Loop انجام می شود.

نوع حرکت بالابری:

سری بالابر با چیدمان بکسل (ریوینگ یا فال) 2/1, 4/1, 6/1, 8/1 که دارای جا به جایی جانبی قلاب می باشند.

سری بالابر با چیدمان بکسل (ریوینگ یا فال) 4/2, 8/2 که بدون جابه جایی جانبی قلاب می باشند که به آنها (True Vertical Lift) گفته می شود.

نوع بالابر:

بالابر سیم بکسلی شرکت جرثقیل استریت در حالت دو کاره (Foot Mounted) و چهار کاره آویز (Low Headroom) و چهار کاره رونشین (Parallel or Perpendicular) تولید می شود.

دمای کاری:

بالابر سیم بکسلی شرکت جرثقیل استریت در دو دمای استاندارد 40 و 50 درجه سانتیگراد تولید می شود.

ارتفاع بالابری:

 

بالابر سیم بکسلی شرکت جرثقیل استریت در ظرفیتهای مختلف از ارتفاع بالابری 6 متر تا 80 متر تولید می شود.

کلاس عایق بندی و حفاظتی موتورها:

 

 

موتور در بالابر سیم بکسلی شرکت جرثقیل استریت IP54 و IP55 و Insulation Class F تولید می شود.

لوازم یدکی:

بالابر سیم بکسلی شرکت جرثقیل استریت علی رغم تنوع بسیار زیاد محصول به گونه ای طراحی شده است که تنوع لوازم یدکی در آنها بسیار کم می باشد و این یکی از مزیتهای بسیار مهم در بحث تعمیرات و نگهداری می باشد.

 

بالابر سیم بکسلی شرکت جرثقیل استریت انگلستان در حال حاضر دارای بالاترین کیفیت از نظر استفاده از تجهیزات مرغوب اروپای غربی، و به روز ترین طراحی مکانیکی و برقی می باشند و در طراحی بالابرهای شرکت جرثقیل استریت انگلستان کلیه پارامترهای دارای اهمیت نظیر زیبایی، کارآمد بودن مکانیزمهای مکانیکی، افزایش طول عمر تجهیزات مکانیکی و کاهش استهلاک قطعات، طراحی بهینه از نظر ابعاد و اندازه، ارایه برخی تجهیزات  سفارشی در سایر برندها به عنوان تجهیزات استاندارد، تعمیرات و نگهداری بسیار ساده و ... می باشد.

 

ویژگیهای انحصاری و متمایز کننده برند استریت انگلستان   

1- در حال حاضر ترمز حرکت بالابری در برندهای مختلف به دو صورت اجرا می شود. در برخی برندها موتور بالابری به صورت مخروطی بوده و ترمز بالابری مکانیکی می باشد که این تکنولوژی بسیار قدیمی می باشد و در بسیاری دیگر از برندها ترمز بالابری به صورت دیسک و مگنت بوده و در قسمت پشت موتور نصب شده است. برای ایمنی بالاتر ترمز بالابر را می توان بر روی گیربکس نصب نمود که این ترمز در بسیاری از برندها به صورت سفارشی و پرداخت هزینه بسیار بالا قابل اجرا می باشد در حالیکه این ترمز در تمامی جرثقیلهای سیم بکسلی شرکت جرثقیل استریت انگلستان به صورت استاندارد بر روی گیربکس نصب شده است.

 

2-  ترمز حرکت بالابری در جرثقیلهای سیم بکسلی شرکت جرثقیل استریت انگلستان دارای دسته خلاص کن می باشد که در مواقع  قطع برق می توان توسط آن بار را بسیار آرام بر روی زمین منتقل نمود. در حالیکه این تجهیز بر روی سایر برندها به صورت سفارشی بوده و مستلزم پرداخت هزینه بسیار بالایی می باشد.

 

3- در تمامی برندهای تولید کننده بالابر سیستم قطع کننده بار اضافه توسط یک لودسل الکترو - مکانیکی صورت میپذیرد و این سیستم دارای مشکلات خاصی می باشد که برخی از آنها عبارتند از:

 1-اندازه گیری نیروی موجود در سیم بکسل که با خطا همراه می باشد،

2- استفاده و اندازه گیری جریان خروجی لودسل و آشکارسازی آن که با خطا همراه است،

3- مختل شدن عملکرد جرثقیل در هنگام خرابی لودسل،

4-کم کردن ارتفاع بالابری،

5-حساس در برابر ضربه،

6- تعدد تجهیزات اندازه گیری نیرو که موجب بالا رفتن میزان خرابی می شوند، و غیرقابل تعمیر بودن

8-عدم قابلیت تنظیم بر روی تناژهای دلخواه

¬  در برابر تمامی این محدودیتها، روش انحصاری شرکت جرثقیل استریت انگلستان استفاده از یک سیستم مکانیکی نصب شده بر روی گیربکس است که در نتیجه گشتاور داخل گیربکس را اندازه گیری می کند و دارای خطا نمی باشد و هیچ تاثیری در عملکرد جرثقیل و محدودیت ارتفاع کاری ندارد. این مکانیزم هیچ کدام از محدودیتهای ذکر شده در بالا را ندارد و همچنین دارای این مزیت بسیار مطلوب می باشد که می توان بر روی هر بار دلخواه این سیستم را تنظیم نمود.

 

 

4- Rope Guide که به آن کمربند سیم بکسل گفته می شود درشرکت جرثقیل استریت انگلستان از جنس نایلون فشرده شده می باشد. این جنس باعث می شود که بر خلاف اکثر برندها که این قطعه از جنس چدن بوده و مشکل شکستن در آنها رایج می باشد دارای طول عمر بسیار بالا می باشد و تعیرات آن نیز بسیار راحت می باشد.

5-  در بالابرهای تک پل از نوع Low Headroom از آنجا که موتور و گیربکس و درام نسبت به مرکز بالابر در یک سمت قرار گرفته اند به منظور برقراری تعادل بالابر در تمامی برندها از وزنه تعدل استفاده می شود که باعث سنگین شدن بالابر و همچنین حجیم شدن آن می شود و باعث می شود که وزن مرده بالابر افزایش یابد و عمر تجهیزات مکانیکی نیز کاهش یابد حال آنکه در شرکت جرثقیل استریت انگلستان با استفاده از یک مکانیزم مکانیکی فنربندی تعادل بالابر برقرار می شود و باعث می شود تا ابعاد بالابر کاهش یافته و وزن مرده آن نیز کاهش یابد.

 6- در بالابرهای تک پل سایر برندها از مکانیزم چرخدنده و پینیون برای انتقال قدرت از گیربکس حرکت عرضی به چرخهای کالسکه استفاده می شود که باعث فرسایش چرخ و لبه پایین بال پل کی شود در حالیکه در شرکت جرثقیل استریت انگلستان با استفاده از سیستم کارآمد کوپل مستقیم، گیربکس حرکت عرضی با چرخ کالسکه از طریق هزارخاری درگیر بوده و سیستم چرخدنده کامل حذف شده است. با این تمهید طول عمر قطعات مکانیکی افزایش می یابد.

 67- در بالابرهای تک پل سایر برندها به دلیل طراحی قدیمی لازم است تا چرخهای ترولی لبه دار ساخته شوند که موضوع موجب سایش این لبه ها در طولانی مدت می شوند در حالیکه در شرکت جرثقیل استریت انگلستان با استفاده از سیستم Guide Roller حرکت ترولی در یک مسیر مستقیم و بدون سایش تضمین می شود.

 8- سیستم برق و کنترل در محصولات شرکت جرثقیل استریت انگلستان بسیار ساده و کارآمد بوده و در آن از تجهیزات استاندارد استفاده می شود که این موجب می شود تا تعمیرات و نگهداری آن بسیار راحت باشد در حالیکه در بسیاری از برندها از برخی کنترلرهای اختصاصی استفاده می شود که در صورت خرابی آنها تنها سازنده اصلی این قطعات را به بهای بسیار بالا ارایه می نماید.

 9- تابلو برق بالابر شرکت جرثقیل استریت انگلستان به صورت استاندارد مجهز به ساعت کارکرد دستگاه می باشد در حالیکه در سایر برندها تامین ساعت کارکرد مستلزم پرداخت هزینه می باشد.

 

لیست تامین کنندگان و جنس تجهیزات جانبی:

-   قلاب با گیره ايمني فنری داراي گواهي استاندارد اروپا با طراحي منحصر به فرد و سیستم Hook Block بدون نیاز به روانکاری دوره ای و درپوش های آلومینیمی

-         سيم بکسل گالوانيزه داراي گواهي استاندارد اروپا با طراحی مناسب به منظور جلوگیری از خستگی در سیکلهای طولانی

-         ليميت سویيچ هاي حد بالا و پايين با قابليت اطمينان بالا

-         حفاظت الکترومکانيکي در برابر اضافه بار

-         ضربه گيرهاي لاستيکي

-         صفحات متوقف کننده ليميت سوییچ هاي ترولي .

-         رنگ آمیزی پودری بر وی بالابر احتمال بروز هرگونه فرسایش در شرایط سخت محیطی را از بین می برد.

-         تابلو برق بالابر از جنس STEEL و با IP54 می باشد.

-         تابلو بالابر دارای نشانگر ساعت کارکرد بالابر می باشد.

-    سیستم کوپلینگ موتور عرضی بر روی بالابر به صورت Direct Drive بوده و این از مشخصه های انحصاری شرکت جرثقیل استریت انگلستان می باشد که موجب کاهش استهلاک چرخهای کالسکه می شود.

-   کلیه موتورها دارای فن خنک کننده می باشند.

 

بالابر و ترولي

جنس بدنه بالابر از فولاد گريد E36  ساخته مي شود. تمام اجزاي قاب، شات بلاست شده و بمنظور حداکثر مقاومت در برابر خوردگي، هر کدام جداگانه با رنگ پودری به ضخامت 80 ميکرون رنگ زده مي شود. بالابرهاي مربوطه در عين حفظ زيبایي ظاهري بسيار با دوام بوده و تعميرات آنها بسيار ساده مي باشد.

در بالابرهاي آويز شرکت STREET ، وزنه تعادل که در قسمت مقابل وينچ بر روي ترولي قرار داده ميشود، با يک طراحي ويژه و منحصر به فرد حذف گرديده است. اين مسئله مزاياي زير را به همراه مي آورد:

- کم کردن اندازه عرضي بالابر و کوچکتر کردن فضاي اشغال شده پيرامون بالابر

- پایين آوردن وزن مرده مجموعه بالابر

- بالا بردن عمر مفيد چرخ ترولي

- با اعمال پیش تنیدگی توسط سيستم بالانس فنري امکان سر خوردن حذف ميگردد

- زيبایي طراحي

 

 لودسل بالابر

استفاده از مکانيزم Torque arm safe load cut off باعث گرديده:

-         جلوگيري از بلند کردن بار مازاد بر بار نامي بالابر و حفظ ايمني و امنيت سيستم و اپراتور مربوطه.

-    اندازه گيري کل بار جابجا شونده که توسط يک سيستم منحصر به فرد گشتاور وارده گیربکس بر مجموعه درام صورت ميپذيرد (برخلاف سيستمهاي رايج که تنها نيروي یک سيم بکسل را اندازه ميگيرند)

-         داراي قابليت تنظيم بر روي ظرفيت دلخواه باربرداري ميباشد.

-    به علت حجم کوچک و محل قرارگيري مناسب، ارتفاع بالابري محدود نگشته و تعمير و سرويس مجموعه لودسل سبب اخلال در کار کل سيستم بالابر نميگردد.

 

گيربکسل بالابر

-         استفاده ازگيربکسلهاي ساخت شرکت NORD, SEW, FLENDER که داراي طراحي ساده و کم حجم ميباشند.

-         چرخ دنده ها مقاومت حرارتي و سايشي بسيار بالایي دارد.

-         پوسته گيربکس از جنس Cast Aluminium با ويژگي خنک کاري بيشتر مي باشد.

-         کوپلينگ انعطاف پذير موتور و گيربکس، عملکرد بي صدا و بالا رفتن عمر مفيد آنها را تضمين مي کند.

-         دسترسي مناسب به مجموعه گيربکس و امکان تعميرات راحت و ساده چرخدنده ها.

-    موتور و گیربکس بالابر با مارک جرثقیل STREET انگلستان از نوع قفس سنجابی Squirrel Cage و با کلاس حفاظتي IP54   و کلاس عايقي F مي باشند. موتور با جريان کم راه انداز منجر به صرفه جويي در مصرف انرژي مي گردد. به منظور بهبود خنک سازي موتور، از يک  فن خنک کننده  داخلي که مستقيما توسط محور موتور به گردش در مي آيد، استفاده مي گردد.

-    موتور و گیربکس حرکت طولي و عرضي توسط شرکت جرثقیل STREET انگلستان تامین می شوند و از برندهای NORD, FLENDER, SEW می باشند و از نوع قفس سنجابی می باشد. این موتورها از نوع A-Synchronousبوده و با توجه به گیربکس  Helical و همچنین استفاده از طراحی Hollow Shaft بهترین انتخاب برای موتور و گیربکس حرکت طولی و عرضی می باشند.

-    کوپلينگ موتور عرضي و طولي با چرخها بصورت Direct Drive بوده و جايگزين کوپلینگ منسوخ چرخدنده و پينيون شده که تعمير و نگهداري آن راحت تر و خرابی آن نیز کمتر است.

-    قطر درام به گونه اي انتخاب مي شود که زاويه خمش سيم بکسل تا حد امکان بزرگ باشد که اين مساله موجب مي شود که سيم بکسل دچار خستگي زود همگام نگردد.

-         قلاب به صورت استاندارد بوده و داراي گيره ايمني مي باشد و بلبرينگها نيازي به روانکاري ندارند.

-         ليميت سویيچ هاي حد بالا و پايين و همچنين ليميت سوييچهاي عرضي و طولي با قابليت اطمينان بالا

-    چرخ دنده هاي گيربکس مقاومت حرارتي و سايشي بسيار بالائي دارند و کوپلينگ انعطاف پذير موتور و گيربکس، عملکرد بي صدا و بالا رفتن عمر مفيد آنها را تضمين مي کند.

 

 الکتريکي

-   تابلو برق بالابر باکلاسحفاظت بالا در برابر گرد و غبار   با IP54 توسط شرکت جرثقیل استریت ساخته مي شود و کليه حفاظتهای موتوری و درايوی و همچنین اتصال کوتاه و کنترل فاز بر روی تابلو لحاظ خواهد شد. همچنین با توجه به شرایط محیطی امکان اجرای تابلو برق برای شرایط محیطی خاص با IP55 و همچنین مناسب برای شرایط خورنده اسیدی و همچنین دارای سیستم ضد شبنم برای محیط با رطوبت بسیار بالا وجود خواهد داشت.

-         کليه تجهيزات داخل تابلو از سازندگان مطرح اروپای غربی نظیر Telemecanique, Schneider, VACON مي باشند.

-         کليه حفاظتهاي تابلويي بر اساس استاندارد IEC براي حفاظت موتوري و مدار قدرت و مدار فرمان در تابلو منظور شده است.

§         کنترلي

-    با استفاده از سيستمهاي خاص کنترل سرعت سعي شده است در شتابگيري و ترمزگيري، بار و سازه از وارد آمدن هرگونه تنش اضافي محافظت شوند و نيز حرکت پاندولي بار کنترل گردد.

-         حرکت جرثقیل توسط کلید فرمان آویز و به همراه ریموت کنترل می باشد.

-    همچنین سیستم کنترل موتور بالابر توسط اینورتر و استفاده از VVFD و با استفاده از Pulse Encoder به صورت Close Loop و با ایمنی بسیار بالا توسط شرکت جرثقیل استریت اجرا می شود.